kalkulator

niedziela, 26 czerwca 2016

Lemoniada arbuzowa z miętą

Krótko i na temat - orzeźwiająca lemoniada arbuzowa w sam raz na letnie upały.
Co Wy na to? Koniecznie dajcie znać, gdy wypróbujecie :)



Składniki na dzbanek jak na zdjęciu:
* 500g arbuza (samego miąższu)
* kilka listków mięty (u mnie 8 sztuk)
* sok z 1/2 cytryny
* 2 łyżeczki cukru (lub więcej, w zależności od upodobań)
* woda mineralna do rozcieńczenia według uznania

Kaloryczność takiej lemoniady to ok. 211 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 3g
tłuszczu 0,6g
węglowodanów 50g
błonnika 2g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami

Usuwamy z miąższu arbuza pestki i blendujemy. Przelewamy do dzbanka, dodajemy wyciśnięty sok z cytryny. W połowie szklanki z gorącą wodą rozpuszczamy cukier, dodajemy listki mięty, aby się zaparzyły, po chwili przelewamy całość do dzbanka i mieszamy. Lemoniadę schładzamy w lodówce. Przed podaniem rozcieńczamy wodą i dodajemy kostki lodu.

piątek, 18 marca 2016

Szybki domowy chleb wieloziarnisty na krupczatce

Chleb na zakwasie prezentowałam Wam już 1,5 roku temu, jest bardziej czaso- i pracochłonny niż ten - mega nadziany ziarnami, bardzo lekki, bo na krupczatce i do tego szybko rosnący więc nie wymaga dużego zapasu czasu i oczekiwania aż urośnie. Jego świeżość jest krótsza niż chleba na zakwasie, bo po kilku dniach zaczyna podsychać, ale prawdopodobnie zjesz go szybciej niż zdąży to nastąpić ;).
Przepis już dawno temu zaczerpnęłam od mojewypieki.com i nie raz się sprawdził.


Składniki na 2 chleby:
 
* 1 kg mąki krupczatki
* 6 łyżek siemienia lnianego
* 6 łyżek łuskanego słonecznika
* 1 szklanka otrąb pszennych lub żytnich
* 3 łyżki sezamu
* 2 łyżki pestek dyni
(w mojej wersji chleba nigdy ich nie było)
*1,5 łyżki soli
* 5 łyżek cukru
* 5 dag świeżych drożdży
*1 litr wody

Mąkę, ziarna, sól, cukier i pokruszone drożdże wymieszać dokładnie. Zalać ciepłą wodą i wyrobić ciasto (ciasto będzie bardzo luźne, ale takie ma być). Odstawić do wyrośnięcia na 20 minut.

Wyrobić ponownie - rozmieszać (dalej ciasto będzie luźne) i przełożyć do foremek keksowych. Odstawić do wyrośnięcia (czas rośnięcia trzeba wyczuć, z pewnością nie musi podwoić objętości - rośnie bardzo krótko i wystarczy jak trochę podrośnie, trzeba uważać, bo może "wyjść" z formy przy niedopilnowaniu).

Piec około 1 godziny (najlepiej sprawdzać co jakiś czas, bo piekarnik piekarnikowi nierówny) w temperaturze 230ºC.
 
Pycha!
Jeśli wypróbujesz - koniecznie daj znać jak wyszło :)

niedziela, 10 stycznia 2016

Jaglanka z wanilią i bananem

Kasza jaglana jest produktem naturalnie bezglutenowym. To ważna informacja dla osób borykających się z nietolerancją na gluten lub chorujących na celiakię. Tym sposobem jaglanka może być dobrą alternatywą dla popularnej owsianki. Dodatkowo można ją podawać dzieciom oraz osobom starszym ze względu na to, że jest lekkostrawna. 
Kasza jaglana ma w odróżnieniu od większości kasz działanie zasadotwórcze. Jest to pozytywne zjawisko ze względu na to, że w diecie Polaków znaczna większość produktów jest o działaniu kwasotwórczym. Jaglanka, bądź po prostu kasza jaglana ma skuteczne działanie rozgrzewające, dlatego warto ją jeść szczególnie w takie chłodne dni jak teraz.
 

Składniki:

Kasza jaglana - 1/2 szklanki
Banan - 1 szt.
Mleko 2% tłuszczu - 1 szklank
Wanilia - 1/2 laski
Maliny - garść
 Borówki - garść
1 szklanka wody

Kaloryczność takiej jaglanki to ok. 497 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 14,4g
tłuszczu 5,2g
węglowodanów 107,6g
błonnika 10,6g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Kaszę jaglaną przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Należy ją opłukać w zimnej wodzie, a następnie przelać wrzątkiem. Tak przygotowaną kaszę wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy na małym ogniu, około 15min. W razie potrzeby dolewamy wody w trakcie gotowania.
Do mleka wsypujemy ziarenka wanilii, dodajemy banana i miksujemy ze sobą. Następnie dodajemy do gotującej się kaszy.
Całość przekładamy do miseczki i dokładamy owoce. W tym przepisie są to maliny i borówki, ale możesz wybrać dowolny rodzaj, taki jak Tobie najlepiej odpowiada :).

czwartek, 7 stycznia 2016

Food Forum magazyn o zdrowym odżywianiu z rabatem dla Czytelników bloga

http://www.zamow.food-forum.pl/prenumerata.html?a=12360/1&f=blog

Nastała prawdziwa zima… Wraz z nią poranne wstawanie stało się jeszcze trudniejsze. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy Świąt i Sylwestra, aby odpocząć, przemyśleć wiele spraw, na które w codziennym pędzie nie mieliśmy czasu..
Dodatkowo, obiecujemy sobie, że od nowego roku zadbamy o swoje zdrowie, zaczynając od rewolucji w naszej lodówce, skończywszy na zmianie nawyków żywieniowych.
Wielu z nas próbuje na własną rękę poprawić stan swojego zdrowia dzięki diecie -często „na szybko” znalezionej w sieci, po czym rezygnuje z tego planu głównie dlatego, że nie widzi efektów lub traci motywację.

Dzisiaj w ramach Żywieniowego know-how chciałabym Wam przedstawić czasopismo, którego tematyką jest dieta i zdrowe odżywianie.
W czasopiśmie Food Forum znajdziecie tematy dotyczące wielu ważnych zagadnień związanych z dietą poruszane przez cenionych specjalistów z zakresu dietetyki. Autorzy artykułów zadają sobie trudne pytania:  Jak po zauważeniu pierwszych niepokojących symptomów przez zmianę diety zapobiec powstaniu choroby? Jaki schemat żywienia przyjąć, kiedy już diagnoza zostanie postawiona? Jak rozpoznać pierwsze oznaki alergii bądź nietolerancji pokarmowych? Oraz wiele wiele innych.

W bieżącym numerze, którego premiera odbyła się na początku grudnia znaleźć można między innymi artykuły:

Jestem na diecie, a nie chudnę
Temat „na czasie”, bo kiedy jak nie właśnie w tym okresie bierzemy się za odchudzanie? Chcemy zrzucić parę kilogramów przed Sylwestrem, albo obiecujemy sobie, że będzie to nasz cel na nowy rok.
Na pewno niejedna osoba doświadczyła tego przykrego zdarzenia w swoim życiu, kiedy wskazówka na wadze ani drgnie albo zatrzyma się i nie chce ruszyć. Ograniczenia dietetyczne, trening, kosmetyki i masaże wyszczuplające, suplementy – i nic. Jak to możliwe? Jak temu zaradzić?

Kontrowersje wokół czerwonego mięsa
Food Forum jest na bieżąco!  Wielu konsumentów, w tym również tych na rynku polskim, stanęło przed trudnym wyborem, czy w ogóle spożywać produkty mięsne, a jeżeli tak, to w jakich ilościach i jakiej postaci? Redakcja zapytała ekspertów i czytelników o ich opinie- znajdziecie je w specjalnie przygotowanym raporcie dotyczącego mięsa czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych, który powstał w odpowiedzi na doniesienia Światowej Organizacji Zdrowia.

Remanent w lodówce
Miejsce, do którego przeciętny Polak zagląda kilka razy dziennie, miejsce, które gromadzi produkty dające energię na kolejne dni, miejsce, które... zwie się lodówką. Niezależnie od marki, wyglądu czy wielkości, jedna rzecz łączy Polaków – jej zawartość. W dobie nieustannego pośpiechu naszą lodówkę wypełniają wciąż te same produkty – bo tak wygodniej, bo to już znamy, bo nie mieliśmy czasu pomyśleć, czy może dany produkt będzie korzystny dla naszego zdrowia. Czas na zmiany!

Dieta dla dziecka z ADHD
Liczne wyniki badań naukowych wskazują, iż mózg najintensywniej rozwija się w pierwszych trzech latach życia człowieka. W tym okresie szczególnie powinno zadbać się o dietę dziecka, która odgrywa jedną z pierwszorzędowych ról mających na celu zapewnienie odpowiednich warunków do jego prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jaką zastosować? Które produkty wybrać do codziennej diety dziecka? W artykule znajdziecie odpowiedzi na te i inne pytania.

Jak skutecznie przyjmować leki?
Żywność może potęgować lub osłabiać działanie leków- nie wszyscy o tym wiedzą! Warto znać podstawowe zasady dotyczące przyjmowania leków i pamiętać o tych produktach spożywczych, które oddziałują z lekami w celu stworzenia najlepszych warunków do zapewnienia skuteczności leczenia. O czym należy pamiętać i jak powinno się postępować?

Dietoterapia dny moczanowej
Szacuje się, że dna moczanowa dotyka 1-2% populacji. W ostatniej dekadzie zaobserwowano wzrost liczby zachorowań o ponad 200%. Wśród przyczyn tego zjawiska wymienia się m.in. zmiany stylu życia oraz coraz częstsze występowanie chorób metabolicznych predysponujących do wystąpienia dny moczanowej. Jednym z najważniejszym elementów terapii tego schorzenia jest odpowiednie postępowanie dietetyczne.

Przepisy
Dział „15 minut po pracy” to nowość w czasopiśmie. Tym razem znaleźć w nim można między innymi przepis na kurczaka w maśle orzechowym z brokułami, a także przepisy na bezglutenowe dania wigilijne.

Food Forum to dwumiesięcznik. Znaleźć go możecie w salonach Empik, Ruch oraz Kolporter lub tutaj zamawiając prenumeratę.
Od niedawna pojawiły się dwie wersje takiej prenumeraty:
ekonomiczna – roczna prenumerata obejmująca 6 numerów czasopisma, bez kosztów wysyłki, z pierwszeństwem do czasopisma w porównaniu do sprzedaży w salonach prasowych (do prenumeratorów czasopismo wysyłane jest wcześniej)
premium – wersja ekonomiczna + dostęp do wszystkich poprzednich numerów w formie elektronicznej

Specjalnie dla Czytelników bloga został przygotowany rabat 10% na zakup prenumeraty. Aby zamówić taką prenumeratę należy wejść tutaj i przy zamówieniu, w polu na kod rabatowy wpisać hasło: kuchnia10
Kod rabatowy ważny jest do 16 grudnia.

poniedziałek, 4 stycznia 2016

Surówka z jarmużu

Surówka z jarmużem, której składniki wydaje się, że do siebie nie pasują za to efekt jest znakomity i warto zaryzykować żeby wprowadzić ją do swojego stałego menu :)

Składniki (~ 4 porcje):
Jarmuż - 150g
Kiszone ogórki - 2 sztuki
Jabłko - 1 sztuka
Por - biała część 1 sztuki
Orzechy włoskie - 2 łyżki, drobno pokrojone
Żółty ser - 4 łyżki, starty
Sos:
Oliwa z oliwek - 3 łyżki
Musztarda - 1 łyżka
Sok z cytryny -1 łyżka
Sól, pieprz


Kaloryczność całej miski sałatki to ok. 643 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 21g
tłuszczu 49g
węglowodanów 42g
błonnika 11,9g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Jarmuż dokładnie myjemy, osączamy, usuwamy ogonki (kupując gotową "paczkę" można wykorzystać ją w całości). Ogórki i jabłko ścieramy razem ze skórką na dużych oczkach tarki. Białą część pora kroimy w drobne piórka. Całość mieszamy.
Przygotowujemy sos: mieszamy wszystkie składniki.
Sos dodajemy do sałatki, mieszamy i dodajemy pokrojone orzechy.
Przed podaniem posypujemy startym żółtym serem.

Smacznego!

PS. Miseczka przedstawiona na zdjęciu to około 1/2 porcji, która wychodzi z podanego przepisu.
PS2. Pogoda jaka jest za oknem wszyscy wiemy... Jakość zdjęć jest tego niestety odzwierciedleniem.

czwartek, 24 grudnia 2015

Wesołych Świąt!

W tym roku moje życzenia
Będą dotyczyć głównie jedzenia.
Życzę Ci, żebyś dbał o żołądek,
Umiar zachowaj oraz rozsądek
Podczas jedzenia wszystkich pyszności.
Okaż w tym roku trochę litości
Swemu brzuchowi, a daję słowo,
Spędzisz te święta miło i zdrowo!

Kochani,
Z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę Wam dużo zdrowia i spokoju.
Niech to będzie magiczny czas spotkań, rozmów przy migoczących lampkach choinki,
a telefony, komputery itp. pójdą na chwilę "w odstawkę".

Tego Wam oraz Waszym rodzinom życzę w tym roku.


wtorek, 3 listopada 2015

Spaghetti z mozarellą, pomidorkami i szpinakiem

Pyszny, sycący makaron z wieloma dodatkami. Polecam z całego serca, bo wyszło naprawdę pysznie!


Składniki na 2 duże porcje:
Pieczarki - 200g
Pomidorki koktajlowe - 250g
Świeże liście szpinaku - 100g
Mozarella - 1 kulka
Czosnek - 3 ząbki
Oliwa z oliwek - 1 łyżka
Bulion - 250ml
Śmietanka 30% - 100ml
Makaron spaghetti - 200g




Kaloryczność 1 porcji to ok. 492 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 19,9g
tłuszczu 32,5g
węglowodanów 33,6g
błonnika 4,2g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu al dente.
Na jeszcze zimną patelnię z oliwą z oliwek wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, delikatnie podsmażamy tak, aby się nie przypalił. Dodajemy umyty szpinak i dusimy. W międzyczasie myjemy pieczarki i kroimy je w ósemki, dodajemy na patelnię, podsmażamy i dusimy razem z czosnkiem i szpinakiem. Wlewamy bulion, chwilę dusimy i dodajemy śmietankę. Umyte pomidorki kroimy na pół, mozarellę w kosteczkę i dokładamy na patelnię. Doprawiamy solą, pieprzem i przyprawą do kuchni włoskiej.


Bulion przygotowałam na warzywnej bio-kostce otrzymanej od firmy EkoMaja.

niedziela, 1 listopada 2015

Sok owocowo miętowy

Wpis przygotowałam jeszcze we wrześniu, ale jakoś "uciekło" mi jego wstawienie.. Niektóre składniki będzie trzeba pewnie wymienić ze względu na brak ich dostępności w sklepie, ale inspiracja pozostaje.
Koniecznie dajcie znać w jakiej konfiguracji przygotowaliście taki sok!

W skrócie o wpisie - kolejny bardzo fajne połączenie owoców i mięty. Pyszny orzeźwiający sok dla każdego :)


Składniki na 2 szklanki:
Pomarańcze - 2 szt.
Nektarynki - 2 szt.
Kiwi - 1 szt.
Melon - 400g
Listki mięty


Kaloryczność 1 szklanki to ok. 227 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 4,8g
tłuszczu 1,3g
węglowodanów 56,1g
błonnika 7,8g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Jako bazę przygotuj sok z pomarańczy. Dodaj do niego pozostałe składniki i dokładnie zblenduj. Dodatkowo możesz dodać kostki lodu przed lub po zblendowaniu.


wtorek, 29 września 2015

Sok wieloowocowy z miętą

Pyszny owocowy sok z sezonowych owoców, między innymi z brzoskwiń - u mnie na ogródku właśnie są!

Składniki na 2 szklanki:

Pomarańcze - 3 szt.
Brzoskwinie - 2 szt.
Kiwi - 1 szt.
Banan - 1 szt.
Arbuz - 440g
Mięta - 3 listki

 
Kaloryczność 1 szklanki to ok. 295 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 5,2g
tłuszczu 1,3g
węglowodanów 74,3g
błonnika 9,7g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Jako bazę przygotuj sok z pomarańczy. Dodaj do niego pozostałe składniki i dokładnie zblenduj.


niedziela, 27 września 2015

Pieczone polędwiczki z indyka z warzywami

Kochani, chciałabym zaproponować Wam przyjemny, prosty przepis na danie, które praktycznie robi się samo.


Składniki:

Polędwiczki z indyka - 400g
Oliwa z oliwek - 1 łyżka
Papryka czerwona - 1/2 szt
Pieczarki - 7 szt
Cukinia - 1/2 szt
Cebula - 1 szt
Czosnek - 3 ząbki
Przyprawa american chicken - 1 łyżka


Kaloryczność całego dania to ok. 516 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 78,6g
tłuszczu 13,35g
węglowodanów 29,1g
błonnika 9,4g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami

Umyte polędwiczki z indyka natrzyj oliwą z oliwek wymieszaną z ulubionymi przyprawami. Ja wykorzystałam gotową mieszankę przypraw "American chicken". Pieczarki pokrój na plastry i ułóż je na dnie naczynia żaroodpornego. Połóż na nich mięso, a następnie pokrojoną cukinię, cebulę, paprykę i czosnek w ząbkach. Podlej delikatnie wodą, a następnie przykryj naczynie pokrywką lub jeśli nie masz możesz wykorzystać folię aluminiową (ja przygotowałam to danie właśnie w ten sposób). Piecz w piekarniku nagrzanym do około 180 stopni ok.30min. Czas pieczenia musisz kontrolować mimo wszystko sam/-a, bo piekarnik piekarnikowi nierówny :).
Danie możesz podawać z ryżem lub kaszą.


Przyprawę, którą użyłam do przygotowania do tego dania otrzymałam ze sklepu ekomaja.eu.


środa, 16 września 2015

Indyk w pikantnym pomidorowo-paprykowym sosie

Ostatnimi czasy potrawy, które przygotowuję są wyraziste i dość pikantne - chyba podświadomie szykuję bazę dań, która będzie w sam raz na zimowe dni ;) To danie warto wypróbować już teraz!


Składniki na 2 porcje:

Mięso z piersi indyka - 400g
Pomidor - 1szt
Papryka czerwona - 1szt
Marchew - 1szt
Cebula - 1/2 szt
Czosnek - 1 ząbek
Passata (przecier) pomidorowa - 500ml


Kaloryczność 1 porcji sosu (bez ryżu) to ok. 254 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 39,7g
tłuszczu 2,5g
węglowodanów 21g
błonnika 4,1g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami




Pokrojoną w kosteczkę pierś z indyka dopraw przyprawami, ja użyłam mieszanki przypraw „zioła Toskanii” oraz ostrą mieloną paprykę. Przesmaż mięso do zamknięcia włókien i przełóż do miseczki. Na patelni zeszklij posiekaną cebulę i czosnek, wlej passatę, dorzuć pokrojoną czerwoną paprykę i w słupki pokrojoną marchewkę. Dolej trochę wody i duś około 15-20min od czasu do czasu mieszając. Pomidora obierz ze skórki, pokrój w kostkę i dorzuć do sosu razem z mięsem. Sos przypraw odrobiną soli, cukru, ziołowym pieprzem i mieloną przyprawą papryczek jalapeno (do smaku :) ), duś jeszcze chwilę. Podawaj z ryżem.

poniedziałek, 14 września 2015

Mrożona kawa marcepanowa

Tym razem zapraszam Was na mrożoną kawę marcepanową. Przepis absolutnie spontaniczny, ale efekt bardzo ciekawy. :)

Składniki na 2 szklanki:

Mleko 2% tłuszczu - 300ml
Masa marcepanowa - 35g
Cukier o smaku capuccino - 2 łyżeczki
Kawa rozpuszczalna - 2 łyżeczki
Kostki lodu - 7szt
Płatki migdałowe - 1 łyżka


Kaloryczność 1 szklanki to ok. 210 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 8,1g
tłuszczu 11,4g
węglowodanów 19,3g
błonnika 0,6g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami

Mleko podgrzej w garnuszku razem z masą marcepanową, dodaj cukier i kawę - dokładnie wymieszaj do rozpuszczenia. Następnie wrzuć kostki lodu i zblenduj wszystko razem.
Płatki migdałów upraż na suchej patelni i posyp nimi kawę w szklankach.

Cukier do przygotowania tego dania otrzymałam od firmy Eko Maja.

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Tofu w czarnym sezamie

Nie jestem jeszcze ekspertem w przygotowywaniu tego dania, ale za każdym razem jest troszkę lepiej :)
Dzisiaj zapraszam na tofu w czarnym sezamie.


Składniki na porcję jak na zdjęciu:


Tofu - 1 opakowanie, 200g
Mąka, bułka tarta, czarny sezam - do obtoczenia
Żółtko - 1 szt
Sos sojowy
Olej
przyprawy: kolendra, pieprz


Plastry tofu ułóż na półmisku, posyp świeżo zmielonym pieprzem, skrop sosem sojowym i odstaw na około pół godziny. Obtocz w mące, później w żółtku wymieszanym z kolendrą, a na końcu w bułce tartej i czarnym sezamie. Smaż na oliwie z oliwek delikatnie przekładając z jednej na drugą stronę.
Smacznego!

Czarny sezam do przygotowania tego dania otrzymałam od firmy Eko Maja.

czwartek, 13 sierpnia 2015

Wyniki konkursu

Kochani, 
Przyszedł czas na ogłoszenie zwycięzcy konkursu klik :) A raczej zwyciężczyni.
Bardzo dziękuję za wszystkie zgłoszenia, ale wygrana przewidziana była tylko albo aż jedna. Nie znaczy to oczywiście, że pozostałe osoby biorące udział w konkursie nie mogą zgłosić się do mnie z zapytaniem o dietę - wręcz przeciwnie. Diety online jak najbardziej można zamawiać pisząc do mnie na maila.

A teraz wygrane zdjęcie, które należy do Ani :)
Przedstawia owsiankę z truskawkami z tego przepisu.
Gratulacje!

Zwyciężczyni wkrótce otrzyma ode mnie maila ze szczegółami.



poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Makaronowa sałatka z burakiem i szpinakiem

Przyznaję, że nie jestem zbyt wielką fanką buraków. A może nie byłam?...
Tak czy siak staram się to zmienić i częściej do swojego jadłospisu wprowadzać to warzywo.

Co ważne, buraki mają właściwości odkwaszające, a także są cennym źródłem błonnika i potasu. Znajdziesz w nich również żelazo, wapń, magnez i wiele innych składników mineralnych. Mają właściwości przeciwutleniające, co świadczy o tym, że mogą poszczycić się działaniem przeciwnowotworowym. Dodatkowym ich atutem jest cena -są naprawdę niedrogie.

Przepis dodaję do kategorii "sałatki", ale śmiało taka sałatka może być wykorzystana jako lekkie danie obiadowe, tak jak to było chociażby dzisiaj w moim przypadku :)


Składniki na 3 porcje:


Gotowany burak - 1szt.
Makaron - 200g (przed ugotowaniem)
Mozarella - 1 kulka
Mrożony szpinak (liście) - 1/2 opakowania
Olej - 1 łyżka
przyprawy: bazylia, sól, pieprz


Kaloryczność 1 porcji to ok. 362 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 15,7g
tłuszczu 10,6g
węglowodanów 53,6g
błonnika 3,9g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Makaron ugotuj al dente. Buraka ugotuj, obierz ze skórki i pokrój w kosteczkę. Na rozgrzanej patelni przygotuj szpinak doprawiając wg smaku solą i pieprzem. Mozarellę pokrój w kosteczkę. 
Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą, dopraw bazylią lub oregano.
Sprawdza się w wersji na zimno, a także lekko podgrzanej (jeśli podgrzejesz za bardzo ser się roztopi).

Smacznego!



Małe przypomnienie o konkursie :)
http://kuchniaczarow.blogspot.com/2015/07/konkurs-do-wygrania-spersonalizowana.html

czwartek, 30 lipca 2015

Smoothie owocowo-warzywny z truskawkami

Kolejny smoothie. Co to dużo mówić - wypróbujcie :)


Składniki na 2 szklanki:


Jabłko - 3 szt.
Ogórek - 2 szt.
Seler naciowy - 0,5 łodygi
Śliwki - 5-6 szt.
Truskawki - ok. 7szt.
Nektarynka - 1 szt.
kostki lodu według uznania - ok 7 szt.


Kaloryczność 1 szklanki to ok. 163 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 2,1g
tłuszczu 1,3g
węglowodanów 42,2g
błonnika 6,8g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Jako bazę przygotuj sok z jabłek. Dodaj do niego pozostałe składniki i dokładnie zblenduj.


Przy okazji przypominam o konkursie :)
http://kuchniaczarow.blogspot.com/2015/07/konkurs-do-wygrania-spersonalizowana.html