Kokosowe ciasto z agrestem - pyszne i wilgotne

Sezonowe owoce warto wykorzystać w pełni - mam wrażenie, że możemy się nimi cieszyć zbyt krótko.. Mam tu na myśli np. agrest - wykorzystałam do przygotowania tego oto kokosowego (pysznego, wilgotnego) ciasta. Wkrótce planuję wypróbować ten przepis również z porzeczką :)


Składniki na ciasto (składniki w temperaturze pokojowej):
  • 220g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200g masła
  • 170g cukru
  • 4 jaja
  • 100g wiórków kokosowych
  • 100g jogurtu naturalnego
  • 350g agrestu
Składniki - posypka:
  • 25g wiórków kokosowych
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka roztopionego masła

Kaloryczność 1 kawałka ciasta (przy założeniu, że całe ciasto zostanie pokrojone na 20 porcji) 
to ok. 214 kcal

59 % tłuszczu
35 % węglowodanów
6 % białka

Zawartość błonnika ok: 2 g.

Przesiej mąkę z proszkiem do pieczenia.
Masło utrzyj z cukrem do uzyskania puszystej i jasnej masy. Do masy dodawaj po jednym jajku, za każdym razem ucierając do połączenia się składników. Dodaj mąkę z proszkiem, wiórki kokosowe i jogurt. Delikatnie wymieszaj aż składniki się połączą - nie miksuj! Dodaj agrest. Wymieszaj.

Piekarnik nastaw na 160 st. C. Piecz bez termoobiegu przez około 50-60 minut w tortownicy o średnicy 23 cm wyłożonej papierem na spodzie.
Pod koniec pieczenia ciasto ostrożnie wysuń z piekarnika i na jego wierzchu rozłóż kokosową posypkę. Piecz do zrumienienia wiórków i suchego patyczka wewnątrz ciasta. U mnie zajmuje to około 10 minut.


Przepis w niezmienionej wersji pochodzi z bloga: Moje Wypieki