Sałatka z cieciorką, papryką i czarnym sezamem

Cieciorka wykorzystywana jest często przez wegan i wegetarian, którzy traktują ją jako zamiennik białka z produktów mięsnych. Nie zawiera glutenu, dlatego mogą ją także jeść osoby borykające się z nietolerancją glutenu.

Przepis zaczerpnęłam z bloga Małgosi z Qchenne Inspiracje, który wypróbowałam i postanowiłam się z Wami nim podzielić :) Sałatka nie jest odwzorowana w 100 % - w mojej wersji tej sałatki cieciorka jest z puszki, a zamiast octu dałam oliwę z oliwek.


Składniki:
  • 1/2 puszki cieciorki
  • 1 łyżka szczypiorku
  • 1 łyżeczka koperku
  • pół czerwonej papryki
  • 1 łyżka czarnego sezamu
  • kilka kropel oliwy z oliwek / octu balsamicznego
  • sól



Kaloryczność sałatki to ok. 400 kcal

Przewidywana zawartość*:
  • białka 18,2 g (18 %)
  • tłuszczu 11,8 g (26,4 %)
  • węglowodanów 54,3 g (55,5 %)
  • błonnika 13,2 g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami



Szczypiorek i koperek drobno posiekaj. Wymieszaj z pozostałymi składnikami.