kalkulator

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Tofu w czarnym sezamie

Nie jestem jeszcze ekspertem w przygotowywaniu tego dania, ale za każdym razem jest troszkę lepiej :)
Dzisiaj zapraszam na tofu w czarnym sezamie.


Składniki na porcję jak na zdjęciu:


Tofu - 1 opakowanie, 200g
Mąka, bułka tarta, czarny sezam - do obtoczenia
Żółtko - 1 szt
Sos sojowy
Olej
przyprawy: kolendra, pieprz


Plastry tofu ułóż na półmisku, posyp świeżo zmielonym pieprzem, skrop sosem sojowym i odstaw na około pół godziny. Obtocz w mące, później w żółtku wymieszanym z kolendrą, a na końcu w bułce tartej i czarnym sezamie. Smaż na oliwie z oliwek delikatnie przekładając z jednej na drugą stronę.
Smacznego!

Czarny sezam do przygotowania tego dania otrzymałam od firmy Eko Maja.

czwartek, 13 sierpnia 2015

Wyniki konkursu

Kochani, 
Przyszedł czas na ogłoszenie zwycięzcy konkursu klik :) A raczej zwyciężczyni.
Bardzo dziękuję za wszystkie zgłoszenia, ale wygrana przewidziana była tylko albo aż jedna. Nie znaczy to oczywiście, że pozostałe osoby biorące udział w konkursie nie mogą zgłosić się do mnie z zapytaniem o dietę - wręcz przeciwnie. Diety online jak najbardziej można zamawiać pisząc do mnie na maila.

A teraz wygrane zdjęcie, które należy do Ani :)
Przedstawia owsiankę z truskawkami z tego przepisu.
Gratulacje!

Zwyciężczyni wkrótce otrzyma ode mnie maila ze szczegółami.



poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Makaronowa sałatka z burakiem i szpinakiem

Przyznaję, że nie jestem zbyt wielką fanką buraków. A może nie byłam?...
Tak czy siak staram się to zmienić i częściej do swojego jadłospisu wprowadzać to warzywo.

Co ważne, buraki mają właściwości odkwaszające, a także są cennym źródłem błonnika i potasu. Znajdziesz w nich również żelazo, wapń, magnez i wiele innych składników mineralnych. Mają właściwości przeciwutleniające, co świadczy o tym, że mogą poszczycić się działaniem przeciwnowotworowym. Dodatkowym ich atutem jest cena -są naprawdę niedrogie.

Przepis dodaję do kategorii "sałatki", ale śmiało taka sałatka może być wykorzystana jako lekkie danie obiadowe, tak jak to było chociażby dzisiaj w moim przypadku :)


Składniki na 3 porcje:


Gotowany burak - 1szt.
Makaron - 200g (przed ugotowaniem)
Mozarella - 1 kulka
Mrożony szpinak (liście) - 1/2 opakowania
Olej - 1 łyżka
przyprawy: bazylia, sól, pieprz


Kaloryczność 1 porcji to ok. 362 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 15,7g
tłuszczu 10,6g
węglowodanów 53,6g
błonnika 3,9g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Makaron ugotuj al dente. Buraka ugotuj, obierz ze skórki i pokrój w kosteczkę. Na rozgrzanej patelni przygotuj szpinak doprawiając wg smaku solą i pieprzem. Mozarellę pokrój w kosteczkę. 
Wszystkie składniki zmieszaj ze sobą, dopraw bazylią lub oregano.
Sprawdza się w wersji na zimno, a także lekko podgrzanej (jeśli podgrzejesz za bardzo ser się roztopi).

Smacznego!



Małe przypomnienie o konkursie :)
http://kuchniaczarow.blogspot.com/2015/07/konkurs-do-wygrania-spersonalizowana.html