Drożdżowe racuchy z jabłkami

Autor: | 31 sierpnia 11 komentarzy
Jestem fanką wszelkiego rodzaju placuszków, o czym chyba już Wam wspominałam :) Wstyd się przyznać, że robię je dosyć rzadko z lenistwa przed zmywaniem...

Przepisem na drożdżowe racuszki z jabłkami i cynamonem wpisuję się w akcję durszlaka, która właśnie dobiega końca Jedz Polskie Jabłka oraz w akcję Jabłka Wolności na mikserze kulinarnym.

Racuszki zrobiłam z ogródkowymi jabłkami - antonówkami.

Warto wspomnieć, że drożdże, które są składnikiem racuchów są świetnym źródłem witamin z grupy B. Dodatkowo w ich składzie znaleźć możemy duże ilości fosforu, żelaza, potasu i cynku. Zawierają białko oraz dość dużo błonnika.
Drożdże pomagają w częściowym nadtrawieniu skrobi znajdującej się w mące, dzięki czemu ułatwione jest jej trawienie i wchłanianie. 




Z podanej porcji wyszło 8 dość dużych placuszków. Dwa okazały się wystarczające do najedzenia, oczywiście z łakomstwa zjadłam i trzeciego..


Składniki:

* 30g świeżych drożdży
*1,5 szklanki ciepłego (nie gorącego) mleka 2%
* 2 łyżki cukru
* 2 średnie jabłka (ok. 180g jedno)
* 2,5 szklanki mąki
* 1 jajko
* cynamon
* cukier puder do posypania
* olej do smażenia


Kaloryczność 1 racuszka to ok. 252 kcal

* Przewidywana zawartość:
białka 5,9g
tłuszczu 9,9g
węglowodanów 36,8g
błonnika 2g

* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami

Podgrzewamy mleko, rozpuszczamy w nim cukier, a następnie dodajemy pokruszone drożdże. Mieszamy drewnianą łyżką i odstawiamy do wyrośnięcia.
Do wyrośniętych drożdży dodajemy mąkę, roztrzepane jajko, pokrojone w kostkę jabłka i cynamon. Mieszamy do połączenia.
Smażymy na rozgrzanym oleju.
Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.
PY-CHA! <3
Nowszy post Starszy post Strona główna

11 komentarzy:

  1. a ja bylam pewna że robię najlepsze jablka w cieście AUUU

    OdpowiedzUsuń
  2. Ahh.. gdyby tak cały talerz miał tyle kalorii!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pycha racuchy, nabrałam ochoty

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja dzisiaj na obiad zrobię! Dam znać czy mi też takie ładne wyszły:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam! Wyszły super, grube, pulchniutkie, pyszne tylko.... wyszło mi ich 15! A robiłam całkiem spore, na dużą patelnie ze dwa wchodziły. Może to być kwestia drożdży, że trochę bardziej wyrosły?

      Usuń
  5. powiem szczerze, że nie mam pojęcia dlaczego wyszło Ci ich dwa razy więcej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również, ale nie zmarnowały się! Nawet lepiej, że wyszło ich trochę więcej, bo były przepyszne! Czekam na kolejne propozycje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż tyle kalorii na 1 racucha? To nie opłaca się nawet brać za jedzenie; -) choć wyglądają smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Są tak pyszne, że dzisiaj znowu na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  9. dzisiaj robilam po raz kolejny, jak zawsze pycha!

    OdpowiedzUsuń