kalkulator

niedziela, 10 stycznia 2016

Jaglanka z wanilią i bananem

Kasza jaglana jest produktem naturalnie bezglutenowym. To ważna informacja dla osób borykających się z nietolerancją na gluten lub chorujących na celiakię. Tym sposobem jaglanka może być dobrą alternatywą dla popularnej owsianki. Dodatkowo można ją podawać dzieciom oraz osobom starszym ze względu na to, że jest lekkostrawna. 
Kasza jaglana ma w odróżnieniu od większości kasz działanie zasadotwórcze. Jest to pozytywne zjawisko ze względu na to, że w diecie Polaków znaczna większość produktów jest o działaniu kwasotwórczym. Jaglanka, bądź po prostu kasza jaglana ma skuteczne działanie rozgrzewające, dlatego warto ją jeść szczególnie w takie chłodne dni jak teraz.
 

Składniki:

Kasza jaglana - 1/2 szklanki
Banan - 1 szt.
Mleko 2% tłuszczu - 1 szklank
Wanilia - 1/2 laski
Maliny - garść
 Borówki - garść
1 szklanka wody

Kaloryczność takiej jaglanki to ok. 497 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 14,4g
tłuszczu 5,2g
węglowodanów 107,6g
błonnika 10,6g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Kaszę jaglaną przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Należy ją opłukać w zimnej wodzie, a następnie przelać wrzątkiem. Tak przygotowaną kaszę wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy na małym ogniu, około 15min. W razie potrzeby dolewamy wody w trakcie gotowania.
Do mleka wsypujemy ziarenka wanilii, dodajemy banana i miksujemy ze sobą. Następnie dodajemy do gotującej się kaszy.
Całość przekładamy do miseczki i dokładamy owoce. W tym przepisie są to maliny i borówki, ale możesz wybrać dowolny rodzaj, taki jak Tobie najlepiej odpowiada :).

czwartek, 7 stycznia 2016

Food Forum magazyn o zdrowym odżywianiu z rabatem dla Czytelników bloga

http://www.zamow.food-forum.pl/prenumerata.html?a=12360/1&f=blog

Nastała prawdziwa zima… Wraz z nią poranne wstawanie stało się jeszcze trudniejsze. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy Świąt i Sylwestra, aby odpocząć, przemyśleć wiele spraw, na które w codziennym pędzie nie mieliśmy czasu..
Dodatkowo, obiecujemy sobie, że od nowego roku zadbamy o swoje zdrowie, zaczynając od rewolucji w naszej lodówce, skończywszy na zmianie nawyków żywieniowych.
Wielu z nas próbuje na własną rękę poprawić stan swojego zdrowia dzięki diecie -często „na szybko” znalezionej w sieci, po czym rezygnuje z tego planu głównie dlatego, że nie widzi efektów lub traci motywację.

Dzisiaj w ramach Żywieniowego know-how chciałabym Wam przedstawić czasopismo, którego tematyką jest dieta i zdrowe odżywianie.
W czasopiśmie Food Forum znajdziecie tematy dotyczące wielu ważnych zagadnień związanych z dietą poruszane przez cenionych specjalistów z zakresu dietetyki. Autorzy artykułów zadają sobie trudne pytania:  Jak po zauważeniu pierwszych niepokojących symptomów przez zmianę diety zapobiec powstaniu choroby? Jaki schemat żywienia przyjąć, kiedy już diagnoza zostanie postawiona? Jak rozpoznać pierwsze oznaki alergii bądź nietolerancji pokarmowych? Oraz wiele wiele innych.

W bieżącym numerze, którego premiera odbyła się na początku grudnia znaleźć można między innymi artykuły:

Jestem na diecie, a nie chudnę
Temat „na czasie”, bo kiedy jak nie właśnie w tym okresie bierzemy się za odchudzanie? Chcemy zrzucić parę kilogramów przed Sylwestrem, albo obiecujemy sobie, że będzie to nasz cel na nowy rok.
Na pewno niejedna osoba doświadczyła tego przykrego zdarzenia w swoim życiu, kiedy wskazówka na wadze ani drgnie albo zatrzyma się i nie chce ruszyć. Ograniczenia dietetyczne, trening, kosmetyki i masaże wyszczuplające, suplementy – i nic. Jak to możliwe? Jak temu zaradzić?

Kontrowersje wokół czerwonego mięsa
Food Forum jest na bieżąco!  Wielu konsumentów, w tym również tych na rynku polskim, stanęło przed trudnym wyborem, czy w ogóle spożywać produkty mięsne, a jeżeli tak, to w jakich ilościach i jakiej postaci? Redakcja zapytała ekspertów i czytelników o ich opinie- znajdziecie je w specjalnie przygotowanym raporcie dotyczącego mięsa czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych, który powstał w odpowiedzi na doniesienia Światowej Organizacji Zdrowia.

Remanent w lodówce
Miejsce, do którego przeciętny Polak zagląda kilka razy dziennie, miejsce, które gromadzi produkty dające energię na kolejne dni, miejsce, które... zwie się lodówką. Niezależnie od marki, wyglądu czy wielkości, jedna rzecz łączy Polaków – jej zawartość. W dobie nieustannego pośpiechu naszą lodówkę wypełniają wciąż te same produkty – bo tak wygodniej, bo to już znamy, bo nie mieliśmy czasu pomyśleć, czy może dany produkt będzie korzystny dla naszego zdrowia. Czas na zmiany!

Dieta dla dziecka z ADHD
Liczne wyniki badań naukowych wskazują, iż mózg najintensywniej rozwija się w pierwszych trzech latach życia człowieka. W tym okresie szczególnie powinno zadbać się o dietę dziecka, która odgrywa jedną z pierwszorzędowych ról mających na celu zapewnienie odpowiednich warunków do jego prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jaką zastosować? Które produkty wybrać do codziennej diety dziecka? W artykule znajdziecie odpowiedzi na te i inne pytania.

Jak skutecznie przyjmować leki?
Żywność może potęgować lub osłabiać działanie leków- nie wszyscy o tym wiedzą! Warto znać podstawowe zasady dotyczące przyjmowania leków i pamiętać o tych produktach spożywczych, które oddziałują z lekami w celu stworzenia najlepszych warunków do zapewnienia skuteczności leczenia. O czym należy pamiętać i jak powinno się postępować?

Dietoterapia dny moczanowej
Szacuje się, że dna moczanowa dotyka 1-2% populacji. W ostatniej dekadzie zaobserwowano wzrost liczby zachorowań o ponad 200%. Wśród przyczyn tego zjawiska wymienia się m.in. zmiany stylu życia oraz coraz częstsze występowanie chorób metabolicznych predysponujących do wystąpienia dny moczanowej. Jednym z najważniejszym elementów terapii tego schorzenia jest odpowiednie postępowanie dietetyczne.

Przepisy
Dział „15 minut po pracy” to nowość w czasopiśmie. Tym razem znaleźć w nim można między innymi przepis na kurczaka w maśle orzechowym z brokułami, a także przepisy na bezglutenowe dania wigilijne.

Food Forum to dwumiesięcznik. Znaleźć go możecie w salonach Empik, Ruch oraz Kolporter lub tutaj zamawiając prenumeratę.
Od niedawna pojawiły się dwie wersje takiej prenumeraty:
ekonomiczna – roczna prenumerata obejmująca 6 numerów czasopisma, bez kosztów wysyłki, z pierwszeństwem do czasopisma w porównaniu do sprzedaży w salonach prasowych (do prenumeratorów czasopismo wysyłane jest wcześniej)
premium – wersja ekonomiczna + dostęp do wszystkich poprzednich numerów w formie elektronicznej

Specjalnie dla Czytelników bloga został przygotowany rabat 10% na zakup prenumeraty. Aby zamówić taką prenumeratę należy wejść tutaj i przy zamówieniu, w polu na kod rabatowy wpisać hasło: kuchnia10
Kod rabatowy ważny jest do 16 grudnia.

poniedziałek, 4 stycznia 2016

Surówka z jarmużu

Surówka z jarmużem, której składniki wydaje się, że do siebie nie pasują za to efekt jest znakomity i warto zaryzykować żeby wprowadzić ją do swojego stałego menu :)

Składniki (~ 4 porcje):
Jarmuż - 150g
Kiszone ogórki - 2 sztuki
Jabłko - 1 sztuka
Por - biała część 1 sztuki
Orzechy włoskie - 2 łyżki, drobno pokrojone
Żółty ser - 4 łyżki, starty
Sos:
Oliwa z oliwek - 3 łyżki
Musztarda - 1 łyżka
Sok z cytryny -1 łyżka
Sól, pieprz


Kaloryczność całej miski sałatki to ok. 643 kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 21g
tłuszczu 49g
węglowodanów 42g
błonnika 11,9g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Jarmuż dokładnie myjemy, osączamy, usuwamy ogonki (kupując gotową "paczkę" można wykorzystać ją w całości). Ogórki i jabłko ścieramy razem ze skórką na dużych oczkach tarki. Białą część pora kroimy w drobne piórka. Całość mieszamy.
Przygotowujemy sos: mieszamy wszystkie składniki.
Sos dodajemy do sałatki, mieszamy i dodajemy pokrojone orzechy.
Przed podaniem posypujemy startym żółtym serem.

Smacznego!

PS. Miseczka przedstawiona na zdjęciu to około 1/2 porcji, która wychodzi z podanego przepisu.
PS2. Pogoda jaka jest za oknem wszyscy wiemy... Jakość zdjęć jest tego niestety odzwierciedleniem.