kalkulator

sobota, 20 czerwca 2015

Sałatka z selerem konserwowym

Dzisiaj przybywam do Was z sałatką, którą po prostu uwielbiam. Delikatnie miękki żółty serek w kostkach, do tego wyrazisty smak przypraw, to chyba jest to :).

Spróbujcie i dajcie znać, co Wy sądzicie!

Ilość 1 porcji uzależniona jest od tego ile tak naprawdę sobie na talerz nałożymy, ale przyjmuję, że miseczka (taka jak na poniższym zdjęciu), wystarcza na około 4-5 porcji.



Składniki na 1 miseczkę (jak na zdjęciu powyżej):
 

Seler konserwowy - 1 Porcja (słoiczek)
Ser żółty - 220g
Szynka konserwowa - 220g
Majonez - 2 łyżki (50g)
Kukurydza, konserwowa - 1 Porcja (puszka)


Kaloryczność 1 porcji to ok. 307kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 20g
tłuszczu 20,5g
węglowodanów 12,2g
błonnika 2,4g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Ser i szynkę pokrój w kosteczkę, dodaj odsączonego selera konserwowego i odsączoną kukurydzę - wymieszaj razem z przyprawami (np. czubrycą zieloną -sprawdzone!). Dodaj majonez i dokładnie wymieszaj.

Smacznego!

czwartek, 4 czerwca 2015

Truskawki w jogurcie z płatkami migdałów

Sezon na truskawki rozpoczął się na dobre. Z tego właśnie powodu serwuję Wam dzisiaj przepis na pyszny, lekki i całkiem zdrowy deser (chociaż u mnie truskawki w takim wydaniu posłużyły za szybkie drugie śniadanie). Sami wybierzcie na jaki posiłek nada Wam się bardziej ;)


Składniki na 1 porcję:

Truskawki - 160 g
Jogurt naturalny 2% tłuszczu - 2 łyżki (50g)
Płatki migdałów - 1 łyżka (10g)

Kaloryczność takiej porcji to ok. 132kcal
* Przewidywana zawartość:
białka 5,3g
tłuszczu 6,8g
węglowodanów 16,7g
błonnika 4,2g
* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami


Pokrojone na mniejsze kawałki (według uznania, w zależności od wielkości truskawek) truskawki polej jogurtem, a następnie posyp uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów.

Gwarantuję, że będzie Wam to smakować :)