Owsianka z truskawkami


Owsianka. Nie jadłam jej, kiedy byłam mała z jednego prostego powodu – moja mama jej nie lubiła. Pierwszą owsiankę w swoim życiu zrobiłam rok temu i do dnia dzisiejszego bardzo często gości na moim stole jako pożywne śniadanie na ciepło.

Polecam wszystkim tym, dla których samo określenie „owsianka” powoduje powstawanie gęsiej skórki na skórze. Nie wiem kto i kiedy stwierdził, że jest ona niedobra, ale było to stwierdzenie na wyrost.
Kombinacji owsiankowych jest mnóstwo. W poniższej znajdują się płatki owsiane, otręby pszenne, suszone morele, rodzynki, świeże truskawki oraz jabłko. Truskawki dodaję ostatnio do każdego posiłku, do którego mogą pasować, ale przepis ten jest równie dobry bez nich. 

Owsiankę z tego przepisu robię najczęściej i nie chce mi się znudzić. Jest świetnym śniadaniem na ciepło pobudzającym żołądek do działania, które daje mi energię na pierwszych kilka godzin dnia.




Składniki:
* 30g płatków owsianych
* 10g otrębów pszennych
* 1 średnie jabłko (ok. 150g)
* 100g truskawek
* 80g suszonych moreli
* 40g rodzynek (ok. 1 garść)


Kaloryczność owsianki to ok. 330kcal

* Przewidywana zawartość:
białka 7g
tłuszczu 3,5g
węglowodanów 80g
błonnika 12,5g

* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami
 



Przygotowanie takiej owsianki jest bardzo proste.
Zagotowujemy 1,5 szklanki wody, do której wrzucamy rodzynki i pokrojone według własnego uznania morele. Gotujemy chwilę, ok. 10min. Dodajemy płatki owsiane i otręby i gotujemy tak długo aż nie zmiękną, w międzyczasie na dużych oczkach ścieramy jabłko obrane ze skórki. Kiedy płatki owsiane będą już miękkie możemy dodać starte jabłko i pokrojone truskawki. Teraz wystarczy jedynie zamieszać, przełożyć do miseczki i zjeść ze smakiem. Przygotowanie takiego śniadania zajmuje około 15-20min.