Koktajl / shake truskawkowo-bananowy

Autor: | 06 lipca Zostaw komentarz
Lato to moja ulubiona pora roku. Jako dziecko lubiłam ją, ponieważ kojarzyła mi się ze słońcem, upałem rzędu 30 stopni i wakacjami. Teraz mam trochę "szersze" spojrzenie na ten temat :). 

Lato to właśnie ta pora roku, kiedy możemy nacieszyć się wieloma rodzajami owoców i warzyw, które o innych porach roku świeżych nie dostaniemy (no chyba, że importowane z Hiszpanii czy innych ciepłych krajów, ale to już nie to samo). Nagromadzenie ich na ryneczkach czy w osiedlowych sklepikach jest naprawdę duże. Jednak zawsze mam wrażenie, że ich czas bardzo szybko mija, a ja nie zdążę się w pełni nadelektować wszystkimi smakami.

Tak właśnie jest między innymi z truskawkami, które zaraz po malinach lubię chyba najbardziej.
Moja dzisiejsza propozycja to shake z płatków owsianych z truskawkami i bananem na maślance.



Kaloryczność całego shake'a to ok. 340kcal

* Przewidywana zawartość:
białka 13,5g
tłuszczu 4,5g
węglowodanów 66g
błonnika 6,5g

* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami



Składniki (na 2 pełne kieliszki):

* 1 szklanka maślanki 0,5% tłuszczu
* 40g płatków owsianych
* 160g truskawek
* 1 banan




Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na 10min.
Do blendera wlewamy maślankę i wrzucamy pokrojone truskawki i banana.
Odcedzamy płatki z wody i dodajemy do dzbanka.
Miksujemy na koktajl.

Pycha!
Gdyby dla kogoś był za mało słodki można dodać łyżeczkę płynnego miodu, ale według mnie dodatkowe dosładzanie jest tu absolutnie niepotrzebne.


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: