Koktajl / shake truskawkowo-bananowy

Lato to moja ulubiona pora roku. Jako dziecko lubiłam ją, ponieważ kojarzyła mi się ze słońcem, upałem rzędu 30 stopni i wakacjami. Teraz mam trochę "szersze" spojrzenie na ten temat :). 

Lato to właśnie ta pora roku, kiedy możemy nacieszyć się wieloma rodzajami owoców i warzyw, które o innych porach roku świeżych nie dostaniemy (no chyba, że importowane z Hiszpanii czy innych ciepłych krajów, ale to już nie to samo). Nagromadzenie ich na ryneczkach czy w osiedlowych sklepikach jest naprawdę duże. Jednak zawsze mam wrażenie, że ich czas bardzo szybko mija, a ja nie zdążę się w pełni nadelektować wszystkimi smakami.

Tak właśnie jest między innymi z truskawkami, które zaraz po malinach lubię chyba najbardziej.
Moja dzisiejsza propozycja to shake z płatków owsianych z truskawkami i bananem na maślance.



Kaloryczność całego shake'a to ok. 340kcal

* Przewidywana zawartość:
białka 13,5g
tłuszczu 4,5g
węglowodanów 66g
błonnika 6,5g

* przewidywana ze względu na występujące różnice pomiędzy poszczególnymi produktami



Składniki (na 2 pełne kieliszki):

* 1 szklanka maślanki 0,5% tłuszczu
* 40g płatków owsianych
* 160g truskawek
* 1 banan




Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na 10min.
Do blendera wlewamy maślankę i wrzucamy pokrojone truskawki i banana.
Odcedzamy płatki z wody i dodajemy do dzbanka.
Miksujemy na koktajl.

Pycha!
Gdyby dla kogoś był za mało słodki można dodać łyżeczkę płynnego miodu, ale według mnie dodatkowe dosładzanie jest tu absolutnie niepotrzebne.